QUALITY EDUCATION

日本の職場における元留学生社員の適応過程に関する研究
  • Department of Integrated Sciences for Global Society, Graduate School of Integrated Sciences for Global Society
  • 04 QUALITY EDUCATION
  • 10 REDUCED INEQUALITIES

本研究では、日本で学業が修了した後に、日本企業に就職した元留学生社員の日本の職場における適応過程を、元留学生社員が就業の中で抱いた葛藤と葛藤解決方略の変化を可視化し、明らかにすることを目的に研究を行った。研究の結果、元留学生社員は、日本の就業で抱いた葛藤を、譲歩や妥協という方法で解決させる過程から、同じ職場の日本人上司からの支援を受けたり、自らの意識や行動を捉え直し、自分独自の方法を確立させること [...]

Development of a risk score model for poor academic performance in Japanese university students based on lifestyle risk factors
  • Department of Behavioral and Health Sciences, Graduate School of Human-Environment Studies
  • 03 GOOD HEALTH AND WELL-BEING
  • 04 QUALITY EDUCATION

本研究は、大学1年生から4年間の前向き追跡研究を用いて、成績不良に影響する生活習慣パターンを検討し、成績不良のリスク低減に寄与する生活習慣の予測モデルを構築する。大学生の将来的な学業不振のリスクを低減させる生活パターンを解明できれば、生活習慣への包括的な早期介入が可能となる。このことは、若年層の良質な生活習慣の獲得によって、中高年期の生活習慣病の発症予防にもつながるかもしれない。

Establishing A Phenomenological Qualitative Research Method Based on The Psychological Flexibility of ACT
  • Department of Education, Graduate School of Human-Environment Studies
  • 03 GOOD HEALTH AND WELL-BEING
  • 04 QUALITY EDUCATION
  • 16 PEACE, JUSTICE AND STRONG INSTITUTIONS

This study aims to establish a new idiographic phenomenological qualitative research method from the standpoint of Clinical Pedagogy.  Through the phenomenological analysis of the “manifestation of” a [...]

Politics of Language in Post- Colonial Sri Lanka. Social and political consequences of language education policies in Sri Lanka and the linguistic grievances of the general public.
  • Department of Education, Graduate School of Human-Environment Studies
  • 04 QUALITY EDUCATION
  • 10 REDUCED INEQUALITIES
  • 16 PEACE, JUSTICE AND STRONG INSTITUTIONS

The presence of language diversity across the globe depict the key role played by language education policies in ensuring reconciliation among countries, cultures and ethnicities. Sri Lanka like many [...]